viernes, 9 de octubre de 2009

UNIDAD Nº 3


Unidad III: Estructura de la Oración.


Education a distance


This paper presents a novel instructional model for e-learning and an evaluation study to determine the effectiveness of this model for teaching Java language programming to information technology specialists working for the Spanish Public Administration. This is a general-purpose model that combines objectivist and constructivist learning theories and is based on the concept of learning objective. The purpose of the evaluation study is to find out whether the results of using this distance learning instructional model to teach this subject are comparable to learning in a traditional face-to-face classroom, with the plus of eliminating travel and maintenance expenses of the public servants attending the course and also saving time. The learners, selected at random to participate in this study, were divided into three groups depending on the type of teaching/learning they received: traditional classroom, distance learning with virtualized course contents and distance learning based on the proposed instructional model. The results indicate that the grades and satisfaction levels were similar for learners taught using the proposed instructional model and learners taught in the traditional classroom. Moreover, they were substantially better than for distance learning with virtualized contents, although the mean course learning time is greater.


Translate

Educación a Distancia


Este trabajo presenta un modelo de enseñanza de la novela para e-learning y un estudio de evaluación para determinar la eficacia de este modelo para la enseñanza del lenguaje de programación Java a especialistas en tecnología de información que trabajan para la Administración Pública española. Se trata de un modelo de propósito general que combina las teorías del aprendizaje objetivista y constructivista y se basa en el concepto de objetivos de aprendizaje. El propósito del estudio de evaluación es determinar si los resultados de aprendizaje a distancia utilizando este modelo de enseñanza para enseñar este tema son comparables con el aprendizaje en un tradicional frente a aula de la cara, con el plus de la eliminación de los viajes y gastos de mantenimiento de la población los funcionarios asistentes al curso y también el ahorro de tiempo. Los participantes, seleccionados al azar para participar en este estudio, se dividieron en tres grupos según el tipo de enseñanza / aprendizaje que recibieron: el aula tradicional, la enseñanza a distancia con los contenidos del curso virtual ya distancia basada en el modelo de enseñanza propuesto. Los resultados indican que los grados y niveles de satisfacción fueron similares para los estudiantes imparten utilizando el modelo de enseñanza propuesto y los alumnos enseñan en el aula tradicional. Además, fueron sustancialmente mejores que los de enseñanza a distancia con contenidos virtualizados, aunque el tiempo medio curso de aprendizaje es mayor.


* Cognados: paper, proposed,
* Artículos: The,
* Sustantivos: purpouse, paper,
* Verbos: study,
* Adjetivos: This (este, esta)
*Adverbio: to
* Transitional signals (conectores): to.

Núcleo de la Frase Nominal:


The purpose of the evaluation study (FN)
is (NFV)
to find out whether the results of using this distance learning instructional model to teach this subject are comparable to learning in a traditional face-to-face classroom, with the plus of eliminating travel and maintenance expenses of the public servants attending the course and also saving time (FV).

FN: Frase Nominal


NFV: Núcleo de la Frase Verbal


FV: Frase Verbal


Tiempo: Presente Simple






No hay comentarios:

Publicar un comentario